logo

گروه آموزشی UDRIVERبرگزار کننده ی آزمونهای انلاین آیین نامه رانندگی٬اخذ گوهینامه رانندگی٬آموزش های آنلاین راهنمایی و رانندگی٬درصورت داشتن هرگونه انتقاد٬پیشنهاد با ما در تماس باشید

کانال تلگرام

تماس با ما

آدرس : تهران خ پیروزی انتهای خیابان اول نیروهوایی نبش خیابان ۱.۳۶ پلاک ۲۱۱ آ

نرخ آموزش رانندگی و موتور سیکلت

نرخ آموزش رانندگی و موتور سیکلت

نرخ آموزش رانندگی و موتور سیکلت در سال ۹۵ تهران تایید شده اتاق اصناف میباشد .

هزینه اخذ گواهینامه سال ۱۳۹۵

هزینه ۸ جلسه کلاس آیین نامه ۷۲۸۰۰ تومان

هزینه ۱۲ جلسه کلاس رانندگی ۴۷۵۰۰۰ تومان

هزینه کتاب ۱۵۰۰۰ تومان

آزمون آیین نامه برای بار اول هزینه ای ندارد

آزمون آیین نامه مجدد ۳۰۰۰ تومان

آزمون شهری بار اول ۶۰۰۰ تومان

آزمون شهری مجدد ۱۰۰۰۰ تومان
هزینه ثبت نام آموزش رانندگی و اخذ گواهینامه در سال ۱۳۹۴ به شرح زیر می باشد :

۸ جلسه کلاس تئوری ( آئین نامه و فنی ) :  ۷۰۰/۸۰۰ ریال

۱۲ جلسه کلاس رانندگی ۴/۳۲۰/۰۰۰ ریال

کتاب آیین نامه ۱۲۵/۰۰۰ ریال

آزمون آیین نامه برای بار اول بدون هزینه میباشد .

آزمون مجدد آیین نامه ۲۹/۰۰۰ ریال

آزمون رانندگی برای بار اول ۵۰/۰۰۰ ریال

آزمون رانندگی مجدد ۹۲/۰۰۰ ریال

هزینه چشم پزشکی ( توسط مطب دریافت میگردد ) ۲۰۰/۰۰۰ ریال

کل هزینه برای هنرآموزی که برای بار اول قبول شود ۵/۳۹۰/۰۰۰ ریال میباشد


 

جناب آقای فاضلی ـ ریاسـت محترم اتاق اصناف تهران

نرخ آموزش رانندگی و موتور سیکلت سال ۹۵

سلام‌علیکم

احتراماً؛ بدینوسیله یکبرگ آنالیز نرخ خدمات آموزش رانندگی و موتور سیکلت آموزشگاههای رانندگی بشرح جدول ذیل با احتساب ۲۰% افزایش نرخ نسبت به سال گذشته جهت استحضار و هرگونه اقدام لازم ایفاد میگردد.

نام خدمت شهریه به تفکیک«ریال» مبلغ «به ریال»
نرخ هر ساعت آموزش تئوری سهم رهگشاء ۳۰/۰۰ ۴۲/۰۰۰
سهم آموزشگاه ۱۲/۰۰۰
نرخ هر ساعت آموزش عملی سهم رهگشاء ــ ۱۱/۴۰۰
سهم آموزشگاه ۱۱/۴۰۰
آزمون مجدد عملی سهم رهگشاء ۳۰/۰۰۰ ۷۰/۰۰۰
سهم آموزشگاه ۴۰/۰۰۰
آزمون مجدد مقدماتی آیین‌نامه

«کلیه گواهینامه‌ها»

سهم رهگشاء ۱۰/۰۰۰ ۲۳/۰۰۰
سهم آموزشگاه ۱۳/۰۰۰
آزمون مجدد اصلی آیین‌نامه

«کلیه گواهینامه ها»

سهم رهگشاء ۱۰/۰۰۰ ۲۴/۰۰۰
سهم آموزشگاه ۱۴/۰۰۰

هیأت مدیره کانون‌آموزشگاههای‌رانندگی‌کشـور

نرخ آموزش رانندگی و موتور سیکلت در سال ۹۵ و ۹۴



شماره: ۱۴۷۵/۴/۷۳/۲۰

تاریخ: ۲۵/۰۶/۹۴

پیوست: …………………………..

جناب آقای پرتوزاده ـ معاونت محترم بازرگانی داخلی وزارت صنعت معدن و تجارت
سلام‌علیکم
نرخ آموزش رانندگی و موتور سیکلت
 احتراماً؛ همانگونه که استحضار دارند: نرخ آموزشهای عملی رانندگی از تاریخ۱۹/۰۵/۹۳ توسط کمیسیون محترم عالی نظارت مصوب و جهت اجراء بمدت یکسال ابلاغ گردید. از آنجائیکهقریب به بیش از یکماه از تاریخ موعد نرخ‌نامه قبلی گذشته و در موعد مقرر نیز نرخ جدید متأسفانه در ۲جلسه کمیسیونهای متشکله بدلیل عدم اطلاع کافی اعضاء در کمیسیون و دفاع ناکافی موجب تضییع حقوق صنفی گردیده که این امر باعث پایمال شدن حقوق حقه مربی و آموزشگاه می‌باشد و این مهم در شرایطی است که حتی در استانهای همجوار و یا حاشیه تهران نرخ آموزشهای عملی بموقع و حتی بالاتر از نرخ تهران ابلاغ گردیده است. علیهذا با عنایت به مراتب فوق استدعا دارد تا بمنظور جلوگیری از حقوق از دست رفته صنفی آموزشگاهها در جلسات کمیسیون محترم نظارت امر و مقرر فرمایند، تا حداقل یک نفر از اعضاء کانون نیز بمنظور دفاع و دستیابی به حداقل حقوق صنفی حضور اوامر مقتضی صادر فرمایند.

هیأت مدیره کانون آموزشگاههای‌رانندگی‌کشـور

شماره: ۱۵۱۱/۴/۷۳/۲۰

تاریخ: ۰۳/۰۸/۹۴

پیوست: …………………………..

جناب آقای مس فروش ـ ریاست محترم سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران
 نرخ آموزش رانندگی و موتور سیکلت
سلام‌علیکم
 احتراماً؛ پیرو جلسه مورخه۰۳/۰۸/۹۴ باستحضار می‌رساند:
حرفه آموزش‌رانندگی از جمله حرفی است که اگر چنانچه مورد حمایت مسئولین محترم قرار نگیرد اثرات‌سوء و تبعات آن متوجه شهروندان و خانواده‌ها خواهد شد چرا که در حال حاضر بخش عظیمی از سرمایه نیروی انسانی در اثر تصادفات درون‌شهری و برونشهری جان خود را از دست داده و متأسفانه بصورت یک معضل اجتماعی درآمده و همه ساله به اندازه تلفات یک جنگ نیروی انسانی گرفته میشود و آنچه که بیشتر شاهد آن بوده‌ایم بی‌مهری و بی‌توجهی دستگاههای خدمتگزار به این صنف‌وحرفه بوده است و ما در سالهای اَخیر هیچگاه نتوانسته‌ایم به یک نرخ واقعی دست‌یابیم که بدینوسیله بخش اعظم مشکلات مذکور بشرح ذیل جهت استحضار معروض میگردد:
  1. حرفه آموزش‌رانندگی از جمله مشاغل یکبار مصرف بوده که متقاضی اخذ گواهینامه‌رانندگی در طول عمر خویش فقط یکبار به آموزشگاه مراجعه مینماید.
  2. اشباع بیش از حد آموزشگاههای رانندگی در سطح تهران بزرگ.
  3. کاهش سن جمعیتی و نسل جوان کشور.
  4. افزایش قیمت ابزار کار مورد نیاز این صنف منجمله اتومبیل بطور مثال در سال۹۱ قیمت یک‌دستگاه پراید ۰۰۰/۰۰۰/۱۱۰ریال بوده و هر سال با افزایش قیمت هم اکنون به بیش از ۰۰۰/۰۰۰/۲۰۰ریال رسیده است که حتی فروشندگان و کارخانجات کوچکترین تخفیفی را هم برای این امر قائل نمی‌شوند.
  5. افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو و به تبع آن افزایش اجرت تعمیرات.
  6. وجود رکودکاری در ۸ماه از طول سال و اینکه این شغل فصلی بوده و اغلب دانشجویان و محصلین در فصول مختلف سال مانند تابستان بعلت فراغت بیشتر عمدتاً جهت اخذ گواهینامه مراجعه مینمایند.
  7. پایین بودن حقوق مربی آموزش رانندگی چرا که مربی که یک نیروی متخصص در این زمینه می‌باشد، با کار سخت و زیان‌آوری روبروست و در سرما و گرما و تلف‌نمودن سرمایه مادی و معنوی خود در حال‌حاضر به ازاء هر ساعت کار مبلغ ۰۰۰/۵۰ریال دریافت می‌نماید و این سهم در شرایطی است که عمده مربیان بعلت کم‌بودن هنرجو در بیشتر فصول سال بیکار بوده و حتی حقوق و دستمزد دریافتی آنان از یک کارگر ساده هم کمتر می‌باشد. مضافاً اینکه بدلیل عدم تأمین اعتبار از سوی دولت محترم تاکنون مشمول خدمات بیمه تأمین اجتماعی هم نگردیده‌اند و به حق میتوان گفت که یکی از ضعیف‌ترین قشر زحمتکش این جامعه بشمار می‌آیند.
  8. قطع سهمیه بنزین مربیان که این خود نیز به نوعی کمک به بخشی از معیشت آنان بود.
  9. افزایش حقوق کارکنان اداری آموزشگاهها
  10. افزایش حق بیمه ـ مالیات ـ عوارض ـ شهرداری و ..... بطوریکه آموزشگاهها به هیچ عنوان راهی برای گریز از فرار مالیات نداشته و آمار ثبت‌نام آنان از سایر مبادی منجمله راهور ناجا اخذ گردیده و سالیانه مشمول پرداخت مالیات‌های سنگینی ناشی از خدمات مربیان و امور جاری میگردند.
علیهذا ضمن ارسال یک نسخه آنالیز نرخ استدعا دارد تا درخصوص نرخ جدید اوامر مساعد صادر فرمایند.
از بذل عنایت آن بزرگوار پیشاپیش سپاسگزاری می‌نماید.
هیأت مدیره کانون آموزشگاههای‌رانندگی‌کشـور

شماره: ۱۵۳۶/۲/۹/۲۰
تاریخ: ۹/۹/۹۴
جناب آقای فاضلی ـ ریاسـت محترم اتاق اصناف تهران
 نرخ آموزش رانندگی و موتور سیکلت
 سلام‌علیکم
احتراماً؛ نظر به اینکه تاکنون نرخ آموزشهای عملی و تئوری موتور سیکلت در سال۹۴ از سوی آن اتاق محترم جهت اجراء تعیین وابلاغ نگردیده و با عنایت به افزایش هزینه ها در زمینه سایر امور خدماتی استدعا دارد تا درخصوص افزایش نرخ ثبت نام و آزمون عملی رانندگی موتور سیکلت نیز اوامر مقتضی صادر فرمایند.

هیأت مدیره کانون‌آموزشگاههای‌رانندگی‌کشـور

شماره: ۱۴۴۶/۴/۷۳/۲۰
تاریخ: ۱۳/۰۵/۹۴
جناب آقای سپهروند ـ ریاست محترم سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران
 نرخ آموزش رانندگی و موتور سیکلت
سلام‌علیکم
 احتراماً؛ باستحضار میرساند:
حرفه آموزش‌رانندگی از جمله حرفی است که اگر چنانچه مورد حمایت مسئولین محترم قرار نگیرد اثرات‌سوء و تبعات آن متوجه شهروندان و خانواده‌ها خواهد شد چرا که در حال حاضر بخش عظیمی از سرمایه نیروی انسانی در اثر تصادفات درون‌شهری و برونشهری جان خود را از دست داده و متأسفانه بصورت یک معضل اجتماعی درآمده و همه ساله به اندازه تلفات یک جنگ نیروی انسانی گرفته میشود و آنچه که بیشتر شاهد آن بوده‌ایم بی‌مهری و بی‌توجهی دستگاههای خدمتگزار به این صنف‌وحرفه بوده است و ما در سالهای اَخیر هیچگاه نتوانسته‌ایم به یک نرخ واقعی دست‌یابیم که بدینوسیله بخش اعظم مشکلات مذکور بشرح ذیل جهت استحضار معروض میگردد:
  1. حرفه آموزش‌رانندگی از جمله مشاغل یکبار مصرف بوده که متقاضی اخذ گواهینامه‌رانندگی در طول عمر خویش فقط یکبار به آموزشگاه مراجعه مینماید.
  2. اشباع بیش از حد آموزشگاههای رانندگی در سطح تهران بزرگ.
  3. کاهش سن جمعیتی و نسل جوان کشور.
  4. افزایش قیمت ابزار کار مورد نیاز این صنف منجمله اتومبیل بطور مثال در سال۹۱ قیمت یک‌دستگاه پراید ۰۰۰/۰۰۰/۱۱۰ریال بوده و هر سال با افزایش قیمت هم اکنون به بیش از ۰۰۰/۰۰۰/۲۰۰ریال رسیده است که حتی فروشندگان و کارخانجات کوچکترین تخفیفی را هم برای این امر قائل نمی‌شوند.
  5. افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو و به تبع آن افزایش اجرت تعمیرات.
  6. وجود رکودکاری در ۸ماه از طول سال و اینکه این شغل فصلی بوده و اغلب دانشجویان و محصلین در فصول مختلف سال مانند تابستان بعلت فراغت بیشتر عمدتاً جهت اخذ گواهینامه مراجعه مینمایند.
  7. پایین بودن حقوق مربی آموزش رانندگی چرا که مربی که یک نیروی متخصص در این زمینه می‌باشد، با کار سخت و زیان‌آوری روبروست و در سرما و گرما و تلف‌نمودن سرمایه مادی و معنوی خود در حال‌حاضر به ازاء هر ساعت کار مبلغ ۰۰۰/۵۰ریال دریافت می‌نماید و این سهم در شرایطی است که عمده مربیان بعلت کم‌بودن هنرجو در بیشتر فصول سال بیکار بوده و حتی حقوق و دستمزد دریافتی آنان از یک کارگر ساده هم کمتر می‌باشد. مضافاً اینکه بدلیل عدم تأمین اعتبار از سوی دولت محترم تاکنون مشمول خدمات بیمه تأمین اجتماعی هم نگردیده‌اند و به حق میتوان گفت که یکی از ضعیف‌ترین قشر زحمتکش این جامعه بشمار می‌آیند.
  8. قطع سهمیه بنزین مربیان که این خود نیز به نوعی کمک به بخشی از معیشت آنان بود.
  9. افزایش حقوق کارکنان اداری آموزشگاهها
  10. افزایش حق بیمه ـ مالیات ـ عوارض ـ شهرداری و ..... بطوریکه آموزشگاهها به هیچ عنوان راهی برای گریز از فرار مالیات نداشته و آمار ثبت‌نام آنان از سایر مبادی منجمله راهور ناجا اخذ گردیده و سالیانه مشمول پرداخت مالیات‌های سنگینی ناشی از خدمات مربیان و امور جاری میگردند.
علیهذا با عنایت به دلایل فوق‌الذکرو در شرایط فعلی استدعا دارد تا هر مبلغی که مورد نظر آن مقام محترم جهت افزایش نرخ برای سال۹۴ مورد تصویب قرار میگیرد مطاع و قابل پذیرش، لکن استدعا دارد این نرخ فقط منتهی به سال۹۴ باشد و از ابتدای سال ۹۵ با توجه به میزان تورم نرخ سال۹۵ از همان ابتدای سال مورد تصویب و اجراء قرار گیرد.
از بذل عنایت آن بزرگوار پیشاپیش سپاسگزاری می‌نماید.

هیأت مدیره کانون آموزشگاههای‌رانندگی‌کشـور

شماره: ۱۵۱۳/۴/۷۳/۲۰
تاریخ: ۱۰/۰۸/۹۴
جناب آقای سپهروند
ریاست محترم بازرگانی داخلی سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران
 نرخ آموزش رانندگی و موتور سیکلت
سلام‌علیکم
 احتراماً؛ پیرو جلسه حضوری روز شنبه مورخه۹/۸/۹۴ پیرامون آنالیز نرخ هزینه‌های یک دستگاه خودرو پراید آموزشی همانگونه که استحضار دارند:
  1. هزینه‌های یک‌دستگاه خودرو پراد مخصوص آموزش رانندگی در مقام مقایسه با خودروهای غیرآموزشی قیاس مع‌الفارق بوده چرا که اتومبیل آموزشی ابزار و وسیله کار برای امرار معاش خانواده مربی بوده ضمن اینکه به تأیید کارشناسان امر و صاحبنظران بر این باورند که خودرو آموزش‌رانندگی به مراتب هزینه‌های سنگینی را همراه داشته و بر همین اساس است که شرکت‌های بیمه‌گذار نیز حق بیمه ۳۰% بیشتر را برای خودروهای آموزشی منظور نموده‌اند.
شایان ذکر است براساس ابلاغیه وزارت کشور و نظریه کارشناسان راهور ناجا عمر مفید یکدستگاه پراید آموزشی ۵سال می‌باشد که پس از این مدت اتومبیل آموزشی مستهلک بوده و اجازه فعالیت ندارد در صورتیکه اتومبیل شخصی محدودیتی وجود ندارد.
  1. در لیست‌تقدیمی برآورد یک‌ساعت هزینه آموزش تقدیم گردیده و هزینه‌های اعلام شده در طی یکسال کارکرد و به مرور زمان خودرو تحمیل‌گردیده و این مبلغ بصورت نقدینگی نمی‌باشد که مربی بتواند اتومبیل‌خود را تبدیل به احسن نماید و هزینه‌های مربوطه به مرور و در طی کارکرد اتومبیل بر مربی و خودرو اعمال میگردد.
  2. از سوی دیگر همانگونه که حضرتعالی نیز استحضار دارند هزینه‌های آموزش سایر مشاغل حتی یکساعت آموزش درسی و یا یکساعت آموزش موسیقی به مراتب بالاتر و قابل قیاس نیست در صورتیکه رانندگی و آموزش آن که موجب ارتقاء سطح فرهنگ ترافیک و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های مادی و معنوی و اقتصادی جامعهمیباشد را کم‌رنگ دیده چرا که رانندگی جزء لاینفک و  نیاز اساسی مردم می‌باشد.
  3. در حال‌حاضر حدود ۳هزار نفر مربی در سطح کلانشهر تهران مشغول فعالیت‌‌بوده که با احتساب تعداد خانوار آنان بیش از هزاران‌نفر از این طریق ارتزاق‌مینمایند و در انتظار افزایش‌نرخ می‌باشند.
  4. گرچه نرخ آموزش رانندگی می بایستی در ابتدای هر سال که موزون با افزایش سایر نرخها می‌باشد صورت می پذیرفت لاکن نرخ آموزش رانندگی به دلالیل مختلف با تأخیر روبرو و به نیمه دوم سال مؤکول گردیده است.
علیهذا با عنایت به مراتب فوق یک نسخه آنالیز اصلاحه شده خودروی آموزش پراید که بندهای ۲۱ و ۶ آن در بخش مربوطه لحاظ خواهد شد و از لیست مذکور حذف گردیده جهت استحضار و اقدام لازم ایفاد میگردد.
هیأت مدیره کانون آموزشگاههای‌رانندگی‌کشـور

شماره: ۱۵۶۹/۲/۹/۲۰

تاریخ: ۱۶/۱۰/۹۴

پیوست: ………………………….

بسمه تعالی
جناب آقای فاضلی ـ ریاسـت محترم اتاق اصناف تهران
 نرخ آموزش رانندگی و موتور سیکلت
 سلام‌علیکم
احتراماً؛ پیرو نامه۱۵۳۶/۲/۹/۲۰ـ ۰۹/۰۹/۹۴ نظر به اینکه تاکنون نرخ آموزشهای عملی و تئوری موتور سیکلت در سال۹۴ از سوی آن اتاق محترم جهت اجراء تعیین و ابلاغ نگردیده و با عنایت به افزایش هزینه‌ها در زمینه سایر امور خدماتی استدعا دارد تا درخصوص افزایش نرخ ثبت‌نام و آزمون عملی رانندگی موتور سیکلت نیز اوامر مقتضی صادر فرمایند.

هیأت مدیره کانون‌آموزشگاههای‌رانندگی‌کشـور
بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

دیدگاه
نام
ایمیل
وبسایت