logo

گروه آموزشی UDRIVERبرگزار کننده ی آزمونهای انلاین آیین نامه رانندگی٬اخذ گوهینامه رانندگی٬آموزش های آنلاین راهنمایی و رانندگی٬درصورت داشتن هرگونه انتقاد٬پیشنهاد با ما در تماس باشید

کانال تلگرام

تماس با ما

آدرس : تهران خ پیروزی انتهای خیابان اول نیروهوایی نبش خیابان ۱.۳۶ پلاک ۲۱۱ آ

آموزش فنی خودرو

آموزش فنی خودرو

آموزش  فنی خودرو

چرا باید از اطلاعات فنی خودرو اطلاع داشته باشید ؟

افرادی را حتما دیده اید که در کنار خیابان ماشین شان خراب شده و منتظر مکانیک مانده اند . ولی آمار نشان میدهد این مشکلات با خواندن موارد آموزش فنی تا ۶۰% مشکل این افراد را حل کرده .

همان طور که می دانیم تمام قطعات موتورپس از مدتی کارکرد باعث کثیف شدن قطعات می شود که این کثیفی باعث از کار افتادن بعضی از قطعات می شود ودر نهایت باعث وارد کردن خسارات زیادی به موتور می شود.وجهت جلو گیری از این عیوب هر چند هزار کیلومتری نیاز به تمیز کردن و چک کردن قطعات حساس است ویکی از قسمت های مهم که بسیار حساس است قسمت انژکتور ودریچه گاز است. 

دریچه گاز که استپر موتور و پتانسومتر دریچه گاز بر روی آن نصب شده ومحل ورود هوا به درون موتور است و تنظیم کننده دور آرام و مقدار هوای ورودی به درون موتور است. 

پس از مدتی به دلیل نا مرغوب بودن روغن و فرار گازهای حاصل از احتراق به درون موتور و با کمک جنت های مربوطه این گازهای داغ با روغن موتور ترکیب شده و به درون دریچه گاز رانده می شود که پس از مدتی با عث کیب شدن مجرا های ریز دریچه شده ودوده بر روی استپر موتور می نشیند که دچار اختلال در کار دریچه می شود و می توان با اسپره انژکتور شوی این قسمت را تمیز نمود.

علت صدای تق تق هنگام دور زدن در خودروهای دیفرانسیل جلو

در اکثر خودروهای دیفرانسیل جلو که نیروی موتورتوسط گیربکس به پلوس انتقال داده می شود واین پلوس ها مستقیم بر روی چرخ قرار دارند که باعث حرکت خودرو می شود.  

پلوس از چند اجزا تشکیل شده:  

۱-کله پلوس: این قطعه که به توپی چرخ جلو پیچ می شود واز طرف دیگر به سه شاخ پلوس متصل می باشد وکار کله پلوس انتقال نیروی به چرخ بوده ودر هنگام چرخش فرمان سه شاخ پلوس درون آن به عقب وجلو کشیده می شود که این عمل باعث جمع شدن وباز شدن پلوس در هنگام چرخش فرمان می شود. 

۲-میله پلوس:میله پلوس یا شافت پلوس که در هر دو سر دارای شیار است وبر روی یک سر آن کوزه ای پلوس  قرار دارد ودر یک سر آن هم کله پلوس قرار دارد که به این شیارها خار می گویند وبا توجه به مدل خودرو این خار ها کم یا زیاد هستند. 

۳- کوزه ای پلوس:برای انتقال نیرو از دیفرانسیل از کوزه ای پلوی استفاده می شود واین گوزه ای که از یک طرف دارای شافت کوچکی بوده به دورن دیفرانسیل رفته واز طرف دیگر که مثل کله پلوس دارای سه شاخ است واین سه شاخ به میله پلوس وصل شده وباعث انتقال نیروی به چرخ می شود. 

لقی پلوس مجاز است چون قطعات پلوس دارای چند درجه آزادی است و در حال گردش است و باید در هر دو سر دارای حالت فنری و عقب جلو کردن در روی میله پلوس را داشته باشد ولی اگر سه شاخ در راستای افق دارای حرکت اضافی باشد کله پلوس وکوزه ای معیوب بوده وباید تعویض شود.

علت لرزش فرمان ودسته دنده خودرو

 

اگر در کیلومتر بین ۶۰ تا۱۰۰ فرمان خودرو دارای لرزش شدید باشد وپس از گذشتن  از این کیلومتر یعنی بالای ۱۰۰ کیلومتر فرمان دیگر دارای لرزش نبود مطمئن باشید این عیب از بالانس نبودن چرخ های جلو است چون در دور پایین فاصله نقاط غیر بالانس در روی رینگ از هم دور می باشد به همین دلیل در دور پایین دارای لرزش شدید می باشد و در دور بالا چون نقاط غیر بالانس به هم نز دیک می شوند رینگ چرخ خود به خود بالانس دینامیکی می شود.  

درصورتی که بین کیلومتر۸۰ تا ۱۲۰ دسته دنده واتاق دارای لرزش باشد دیگر ایراد مربوط به بالانس نبون رینگ چرخ نیست بلکه پلوس های چرخ جلو (در خودروهای دیفرانسیل جلو) تاب دارند وبعث لرزش شدید دسته دنده واتاق خودرو می شود وتنها با تعویض پلوس می توان این عیب را از بین برد.

علت لرزش فرمان ودسته دنده خودرو

 

اگر در کیلومتر بین ۶۰ تا۱۰۰ فرمان خودرو دارای لرزش شدید باشد وپس از گذشتن  از این کیلومتر یعنی بالای ۱۰۰ کیلومتر فرمان دیگر دارای لرزش نبود مطمئن باشید این عیب از بالانس نبودن چرخ های جلو است چون در دور پایین فاصله نقاط غیر بالانس در روی رینگ از هم دور می باشد به همین دلیل در دور پایین دارای لرزش شدید می باشد و در دور بالا چون نقاط غیر بالانس به هم نز دیک می شوند رینگ چرخ خود به خود بالانس دینامیکی می شود.  

درصورتی که بین کیلومتر۸۰ تا ۱۲۰ دسته دنده واتاق دارای لرزش باشد دیگر ایراد مربوط به بالانس نبون رینگ چرخ نیست بلکه پلوس های چرخ جلو (در خودروهای دیفرانسیل جلو) تاب دارند وبعث لرزش شدید دسته دنده واتاق خودرو می شود وتنها با تعویض پلوس می توان این عیب را از بین برد.

نحوه عیب یابی ترموستات

 

همانطور که می دانیم ترموستات دمای موتور وسیستم خنک کننده را در یک دمای مشخص وتعریف شده نگه می دارد. 

ترموستات با توجه به دمای بازوبسته شدن در انواع ۷۱ – ۷۴ -۷۸ – ۸۲- ۸۳ و۸۹ درجه در بازار موجود می باشد. 

اگر ترموستات به هر دلیلی نتواند در دمای تعریف شده خود باز شود منجر به بالا رفتن دمای موتور شده که در نهایت موتور جوش می آورد واگر این دما را نتوان زود کنترل کرد وآن را به دمای نرمال موتور رساند باعث سوختن واشر سرسیلندر خواهد شد. 

علت سوپاپ کج کردن موتور: 

۱-اگر تسمه تایم بیش از حد استاندارد خود کار کند وفرسوده شود پاره می شود واین پارگی منجر به توقف میل سوپاپ می شود که ممکن است چند سوپاپ در حالت باز بمانند وچون پیستون توسر می لنگ با دور زیاد در حال حرکت است پیستون با سرعت زیاد به سوپاپ برخورد نموده واین برخورد منجر به کج شدن ساق سوپاپ شده وموتور از حرکت متوقف می شود. 

۲- اگر غلتک تسمه سفت کن زیاد سفت باشد باعث پاره شدن تسمه تایم می شود ومعایب فوق را بهمراه دارد واگر زیاد شل باشد باعث تایم رد کردن می شود که این عیب هم باعث سوپاپ کج کردن می شود.

عیب یابی ورفع عیب مربوط به موتور پله ای(استپر موتور)

 

اگر دور موتور خود به خود بالا رود ودر یک دور مشخص مثل ۳ هزاربماند ویا نوسان بین دورهای بالا داشته باشد ایراد قطعااز سنسور دور موتوراست( البته در صورتی که خودرو در دور پایین وبین دنده یک ودو دل نزندچون در این صورت ایراد از پتانسیومتر دریچه گاز می باشد)و استپر موتور چون در روی دریچه گاز نصب شده وبخارات وگازهای حاصل از احتراق از درون سیلندر دوباره به وسیله شیلنگ ها به دریچه گاز برگشت داده می شود وچون این گازها همراه با مقداری روغن است به مرور زمان مجراهای ورود هوا را مسدود می سازد. 

رفع عیب: 

ابتدا استپر را باز نموده وبه کمک اسپری انژکتور شوی اقدام به تمیز نمودن استپر ونشیمنگاه آن می کنیم واستپر موتور را پس از تمیز کاری بر روی دریچه گاز نصب نموده وموتور را روشن می کنیم اگر دور موتور نوسان نداشت عیب رفع شده در غیر اینصورت باید استپر موتور را تعویض نمود.

نکاتی درمورد ضدیخ وضدجوش

 

امروزه مردم با این تفکر اشتباه که ضدیخ تنهابرای فصول سرد سال قابل استفاده است در فصول گرم از این سیال در سیستم خنک کننده استفاده نمی کنند واز آب به عنوان سیال در سیستم خنک کننده استفاده می کنند که این آب در سیستم خنک کننده وموتور باعث به وجود آمدن معایب زیر می شود:

۱-آب دارای سختی است وبعد از مدتی کارکرد در دمای موتور که نزدیک به ۹۰ درجه است ونقطه جوش آب ۱۰۰ درجه است شروع به تبخیر شدن می کند واملاح موجود در آن در رادیاتور ته نشین می شود مجاری عبور آب را مسدود می سازد.

 

۲-اجزای داخلی موتور شامل بوش های سیلندر که جنس آنها از چدن است  وآب در دور آنها درحال گردش می باشد وچدن در آب باعث زنگ زدگی می شود وزنگ تولید شده در تمام قسمت های موتور در حال چرخش است که باعث خوردگی در سرسیلندر ودیگر قسمت ها می شود.

 

۳- نقطه انجماد آب در زیر صفر درجه است ودرصورتی که دمای هوا پایین آید درون سیستم یخ می زند.

علت لرزش خودرو در هنگام حرکت اولیه

 

اگر هنگام حرکت در دنده یک با رها کردن اهرم کلاچ خودرو دچار لرزش شود ممکن است به دلایل زیر باشد:

۱-اگر دور موتور کمتراز ۱۰۰۰ دور بر دقیقه باشد خودرو دچار لرزش می شود وبا کم بالا آوردن دور موتور این عیب برطرف خواهد شد.

۲-اگر دیسک وصفحه کلاچ معیوب باشد در هنگام حرکت خودرو دچار لرزش می شودکه با تعویض دیسک وصفحه این عیب رفع خواهد شد.

۳-اگر اگزوز به بدنه اتاق چسبیده باشد  در هنگام حرکت ایجاد لرزش می کند.

تمام موارد فوق تنها در صورتی قابل قبول است که موتور سالم بوده وهیچ گونه نقصی نداشته باشد.

علت لرزش خودرو هنگام ترمز گرفتن

 

اگر هنگام ترمز گیری لرزشی در خودرو احساس شد مطمئن باشید که ایراد از سیستم ترمز ومربوط به دیسک های چرخ جلو است.

چگونه می توان تشخیص داد دیسک ترمز مشکل دارد:

اگر در هنگام ترمز گیری در سرعت های پایین احساس کردید که خودرو دارای لرزش است ودر سرعت کمتر از ایست در صورت زیاد بودن تاب دیسک های ترمز جلو همراه با صدای غیر عادی است.وگاهی اوقات اگر تاب دیسک کم باشد در سرعت های زیاد که نقطه تاب به علت سرعت بالا به حالت بالانس خودکار درآمده معلوم نیست وتنها در یک سرعت پایین مشخص نمایان می شود.

سیستم ترمز ABS

لایل به وجود آمدن تاب برداشتن دیسک ترمز ونحوه رفع عیب آن:

وقتی خودرو یک مسافتی را طی می کند وبه علت استفاده از ترمز برای توقف خودرو در سرعت های بالا باعث درگیر شدن لنت های ترمز با دیسک شده که این درگیری میان لنت ترمز ودیسک چرخ باعث گرم شدن دیسک ترمز می شود  وچون دیسک های چرخ که جنس آن از چدن می باشد با ریختن آب که به اشتباه بعضی از رانندگان با خودرویی که چند ساعتی رانندگی نموده اند به کارواش مراجعه نموده و وبا برخورد آب به دیسک ترمز از قسمتی که تحت فشار نیست تاب بر می دارد.که در صورت تاب برداشتن دیسک ترمز تنها با تعویض آن می توان عیب فوق را رفع نمود.

 

یادآوری:بارها دیده ام که مکانیک ها به بعضی از مشتریان خود که دیسک های ترمز آنها تاب برداشته  تراشکاری دیسک را پیشنهاد می کنند و مشتری به توصیه مکانیک گوش می کند که این توصیه تراشکاری بسیار اشتباه است به دلیل اینکه وقتی شما دیسک ترمز را برای گرفتن تاب آن به تراشکاری می برید تراشکار برای گرفتن تاب آن باید مقداری بار از روی دیسک ترمز بردارد که این برداشت بار باعث لاغر شدن دیسک می شود که این لاغری دیسک در نهایت باعث عملکرد ضعیف ترمز ودر بعضی از مواقع باعث شکستن دیسک ترمز می شود.چون سیلندر ترمز تاحدی مجاز است از کالیپر چرخ بیرون آید وبیشتر از آن باعث بیرون زدن از جای خود است که بار برداری از سطح دیسک در شکل گیری عوامل فوق موثر است.

چگونه تشخیص دهیم باتری خودرو معیوب است.

 

همان طور که می دانیم باتری وسیله ای است برای استارت زدن اولیه موتور و به کار انداختن وسایل برقی مورد استفاده در اتومبیل است.

باتری اکثر خودروهای سواری بنزین سوز ۱۲ ولتی است وآمپر آنها با توجه به مصارف مورد نیاز در خودرو فرق داردوممکن است ۵۵ -۶۰-۶۶-۷۴ و… باشدویا ممکن است اتمیک باشد ویا اسیدی

باتری اتمیک:نیاز به اضافه کردن آب اسید ندارد وبصورت پلمپ است وتنها بر روی سطح بالایی دارای یک چشمی است که با رنگ های سفید(یعنی سطح الکترولیت پایین است) ومشکی(یعنی باتری نیاز به شارز دارد)و رنگ سبز(یعنی باتری در حالت ایده آل است)

باتری اسیدی:این باتری ۱۲ ولت از شش عددخانه که در سطح فوقانی آن برای هر خانه یک عدد درب جهت اضافه کردن الکترولیت(اسید)تعبیه کرده اند. ونیاز به چک کردن هر چند هزار کیلو متر کارکرد خودرو دارد وبه این صورت است که درب یکی یا چندتا از خانه های باتری را باز می کنیم واگر پلیت های درون هر خانه خشک باشد باید به آن آب اسید ضعیف اضافه نمود تا به حدی که اسید کاملا روی آن را بپوشاند.

چگونگی تشخیص معیوب بودن باتری:

اگر در موقع استارت زدن متوجه شدید که استارت عمل نمی کند باید باید به صورت زیر عمل کنید.

۱- ابتدا از محکم بودن بست های باتری اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که روی قطب های باتری سولفاتی وجود ندارد ودر صورت معایب فوق با محکم کردن بست باتری وبا تمیز کردن قطب های +و – باتری به کمک برس سیمی آن عیوب را برطرف سازید.

۲-به کمک اهم متر میزان ولت باتری را چک کنید که باید در محدوده ۱۲ تا ۱۳ ولت باشد.

۳-به کمک یک کابل برق مستقیمی به اتوماتیک استارت دهید تا از عملکرد استارت اطمینان حاصل کنید.

اگر تمام موارد فوق را انجام داده و به نتیجه ای نرسیدید پس باتری معیوب است وبرای اطمینان بیشتر به کمک باتری کمکی موتور را روشن کنید وپس از روشن شدن موتور باتری کمکی را از باتری خودرو جدا کرده ویکی از بست های باتری را باز کنید واز قطب باتری دور کنید اگر موتور خاموش شد پس نتیجه می گیریم باتری سالم است ودینام (آلترناتور)معیوب است وتوان شار‍ز کردن باتری را ندارد ولی اگر با جدا کردن بست موتور خاموش نشد پس مطمئن باشید باتری معیوب است.

عیب یابی مربوط به سوپاپ ها:موتور را روشن کرده ووایر هریک از سیلندرها را یکی یکی از شمع سیلندر مربوطه جدا می کنیم اگر در کارکرد موتور تغییری ایجاد شد آن سیلندر سالم است ولی اگر در کارکرد موتور هیچ گونه تغییری ایجاد نشد پس نتیجه می گیریم که سیلندر معیوب همین سیلندر است.

یادآوری:البته اگر برق سوزن های انژکتور هم قطع شود عیبی همچون عیب سوپاپ سوخته را نشان می دهد وبا تست برق سوزن به کمک یک لامپ کوچک می توان از سالم بودن سوزن اطمینان حاصل کرد که به اشتباه سرسیلندر باز نشود.

در ضمن اگر شمع یکی از سیلندر ها معیوب باشد باز همان عیب فوق نمایان می شود.

علت بالا بودن دمای موتور پژو۴۰۵ و سمند

 

همان طور که می دانیم انفجار درون سیلندر از ترکیب شمیایی اکسیژن وبنزین است وهرچقدر که بنزین بصورت پودرشده(اسپری) باشدانفجار کامل تر است. وبرای اینکه بتواند با اکسیژن سریع مخلوط شود باید بصورت گاز باشد چون زمان انفجار بسیار کوتاه است.

خودرو سازان در طراحی این موتور در روی سرسیلندر از ترموستات۸۳ درجه سانتی گراد استفاده کرده اند ودر پشت سرسیلند از دوحسگر دمای آب که یکی برای نشانگر آمپر داخل اتاق است ودیگری برای اندازه گیری دمای آب درون موتور وارسال سیکنال به ای سی یواست.

وقتی موتور روشن می شود چون دمای آن پایین است دریچه بین سرسیلندر ورادیاتور توسط ترموستات بسته است ولی واتر پمپ در حال ارسال آب به نقاط داغ موتور است ودر این روند هیچگونه آبی به درون رادیاتور وارد نمی شودواین کار تا زمانی انجام می شود که دمای آب کمتر از ۸۳ درجه سانتی گراد باشدو وقتی دمای مایع خنک کننده به بیش از ۸۳ درجه برسد ترموستات عمل کرده وفنر آن جمع شده ومجرای بین سرسیلندر ورادیاتور باز می شود وآب از جنت بالای رادیاتور به رادیاتور می رود وپس از خنک کاری دوباره به موتور بر می گرددوچون درون ای سی یو از قبل از طرف شرکت سازنده تعریف شده که وقتی دما ی موتور به ۸۵ درجه رسید دور کند فن شروع به کار کند وعمل خنک کاری را انجام دهد واین عمل توسط حسگر دمای آب که در پشت سرسیلندر قرار دارد انجام می شود ومقدار آن را به ای سی یو ارسال می کند وای سی یو در هر لحظه اطلاعات آن را تجزیه وتحلیل می کند و وقتی مقدار به اندازه ثبت شده در حافظه خود رسید به دور کند فن دستور داده تا رادیاتور را خنک کند و با این عمل دمای آب پایین می آید و وقتی کمتر از ۸۳ درجه شود دوباره ترموستات بسته می شود تا دوباره سیکل فوق انجام شود و وقتی دمای درون موتور به نزدیک ۷۰ درجه سانتی گراد برسد ای سی یو دستور قطع فن را صادر می کند .

نتیجه گیری:برای اینکه بنزین را بصورت گاز وارد محفطه احتراق کنند باید دمای بالا موتور موجود باشد که این دمای بالا باعث سایش زیاد قطعات می شود وراندمان موتور را کاهش داده ولی در دمای پایین موتور از اتلاف سوخت جلوگیری می کند.

توصیه: بعضی از مکانیک ها وقتی مشتری به آنان مراجعه نموده که آمپر آب خودرو بالا می آید ودمای موتور زیاد است به اشتباه شروع به تعویض ترموستات خودرو کرده وآن را از ۸۳ به ۷۲ و یا ۷۵ درجه سانتی گراد تغییر می هند ولی با این کار هیچ تاثیری در دمای موتور ندارد چون برای ای سی یو تعریف شده که دما باید در نزدیک ۸۵ درجه باشد تا بتوان فن را راه اندازی کند و حتی اگر دمای آب به ۷۵ درجه ترموستات هم برسد درسته که مجرا زودتر باز شده وآب به درون رادیاتور می رود ولی تا زمانی که دما به نزدیک ۸۵ درجه نرسد ای سی یو دستور روشن شدن فن را صادر نمی کند پس هیچ فرقی نمی کند که ترموستات ۸۳ یا ۷۲ و… باشد ولی می تواند در سرعت های بالا مقدار خیلی کمی تاثیر داشته باشد وآن هم تنها به دلیل برخورد هوا با شبکه های رادیاتور آب است.

عیب یابی تسمه کولر وهیدرولیک -پولی میل لنگ وهرزگرد های تسمه هیدرولیک

 

سیستم هیدرولیک(پمپ هیدرولیک) و آلترناتور(دینام) وکولر(کمپرسور کولر)  همگی نیروی خود را جهت به حرکت درآمدن از میل لنگ می گیرند واین انتقال نیرو از طریق پولی وتسمه انجام می شود وبه این دلیل است که سرو صدای کارکرد موارد فوق کم می شود وانعطاف پذیری در دورهای بالاتر بهتر است.

بر روی میل لنگ یک پولی شیار دار نصب شده که پولی میل لنگ نام دارد و تسمه هیدرولیک شیار دار درون آن قرار می گیرد وبا چند پیچ به سر پولی آلترناتور -پولی کمپرسور کولر و پولی پمپ هیدرولیک قرار می گیرد.

برای اینکه این تسمه در مواقعه ای که نیاز دارد سفت باشد ودر مواقعه ای که نیاز دارد کمی  شل شود از تسمه سفت کن استفاده می شود که این تسمه سفت کن دارای حالتی فنری قوی است که سر آن یک غلتک هرزگرد پلاستیکی قرار دارد و یک غلتک هرزگرد دیگر در زیر  آلترناتور قرار دارد که این غلتک تنها برای اینکه تسمه با قوس مطلوبی به دیگر نقاط تماس پیدا کند است.

نشانه های معیوب بودن پولی سر میل لنگ :

۱-موقعه روشن کردن موتور تسمه جیق می کشد .

۲-موقعه روشن کردن کولر باز تسمه جیق می کشد.

که در این حالت پولی از وسط ول شده ودرون خود می چرخد که با تعویض آن این عیب رفع خواهد شد.

وقتی استارت می زنیم وموتور روشن نمی شود؟

ابتدا درب موتور خودرو را باز نموده وسر شیلنگ بنزین به ریل سوخت را از آن جدا می کنیم وسوئیچ را باز نموده  اگر در این حالت بنزین از شیلنگ رفت با سرعت بیرون آمد پس نتیجه می گیریم که پمپ بنزین سالم است ولی اگر بنزین بیرون نیامدباید موارد زیر چک شود:

۱-ابتدا فیوز۱۰آمپر مربوط به پمپ بنزین که در کنار ای سی یو موتور قرار دارد ودوسیم سفید رنگ است راچک کنید اگر فیوز سوخته باشد با تعویض آن این عیب رفع خواهد شد.

۲-اگر فیوز سالم بود رله دوبل را چک می کنیم وبه اینصورت که با بازو بسته کردن سوئیچ باید پلاتین درون رله دوبل قطع ووصل شود که شمال یک صدای تیک تیک کردن است واگر در هنگام بازوبسته کردن سویچ رله دوبل هیچ صدایی نداد پس باید رله دوبل تعویض شود.

۳-اگر فیوز ورله دوبل هردو سالم باشند پس پمپ بنزین سوخته است وبا تعویض آن این عیب رفع خواهد شد.

یادآوری:در خودروهای پژو ۴۰۵ وسمند که دارای ایموبلایزر(سیستم ضد سرقت) هستند اگر به هر علتی بین یونیت ایموبلایزر وای سی یو ارتباط برقرار نشود برق پمپ بنزین وبرق موتور قطع خواهد شد.

درصورتی که تمام موارد فوق هیچگونه نقصی نداشته وبه خوبی هر بخش به وظیفه خود عمل می کند باید برقی که به سر وایر هر سیلندر می رود چک شود.

  • ابتدا وایر یکی از سیلندرهارا از شمع موتور جداکرده وبه کمک یک شمع یا پیچ گوشتی برق آن را چک می کنیم اگر برق نداشت باید سنسور دور موتور که روی گلدانی جلوی گیربکس نصب شده را مورد بررسی قرار داد وبا تعویض آن این عیب رفع خواهد شد.
  • اگر با تعویض سنسور دور میل لنگ باز برق به سر شمع نرسید  می تواند عیب از رله دوبل باشد.
  • اگر موارد فوق معیوب نبود پس کوئیل دوبل سوخته است وبا تعویض آن این عیب رفع خواهد شد.

یادآوری:اگر ارتباط میان کنترل یونیت ایموبلایزر وای سی یو به هر علتی قطع شود برق کوئیل دوبل هم قطع می شود.

۵ دیدگاه
  • اسکندر
    پاسخ دادن
    ارسال شده در۲:۱۶ ب٫ظ,مرداد ۳۰, ۱۳۹۵

    مطالب خوبه ولی چرا نمیشه کپی کنیم؟!

    • Asda@gmail.com
      ارسال شده در۵:۲۴ ب٫ظ,مرداد ۳۰, ۱۳۹۵

      با سلام
      مطالب همیشه اینجا هست خیالتون راحت پس کپی چرا ؟

    • ناشناس
      پاسخ دادن
      ارسال شده در۲:۲۲ ب٫ظ,آذر ۲۲, ۱۳۹۵

      از نوشته ها میتونی عکس بگیری

  • مصطفی
    پاسخ دادن
    ارسال شده در۳:۰۴ ب٫ظ,بهمن ۱۴, ۱۳۹۴

    ممنون از توضیحات جامع و کاملی که گذاشتید

  • حسین احمدی
    پاسخ دادن
    ارسال شده در۸:۰۵ ب٫ظ,آذر ۱۰, ۱۳۹۴

    سلام .عالی بود

ارسال دیدگاه

دیدگاه
نام
ایمیل
وبسایت